Printre modalitățile de a circula în jungla urbană a secolului XXI se numără și hoverboardul. Acest instrument ciudat de locomoție arată ca o placă orizontală pentru picioare, fiind prevăzut la cele două capete cu două roți și nimic altceva. Este alimentat de un acumulator electric și poate fi văzut cel mai adesea sub picioarele unor indivizi cu vârste cuprinse între 10 și 15 ani. Cam așa ar putea suna o descriere la rece a celor mai în vogă accesorii elitiste pentru tineri. Dar care este istoria lor și cum de au ajuns atât de populare, în ciuda prețului oarecum ridicat?
Ei bine, prețul (de circa o mie și ceva de lei) nu este neapărat un inconvenient, având în vedere că un hoverboard se mișcă fără intervenția sau ajutorul utilizatorului, propulsat fiind de o baterie care îi conferă o autonomie de circa 10-20 km și o viteză tot cam pe-acolo. Dar la început prețul era prohibitiv. Istoria hoverboardurilor este spinoasă și întortocheată, existând multe dispute cu privire la cui aparține patentul pentru acest dispozitiv, majoritatea între americani și chinezi. Ca să mai adăugăm puțină sare și piper, primele loturi de hoverboarduri, produse în masă în 2014 de chinezi, s-au dovedit problematice, multe modele luând foc datorită supraîncălzirii bateriei (deci cei de la Samsung n-au fost singurii), fapt care a dus la rechemarea lor la producător, în 2016.
Astăzi hoverboardul a ajuns unul dintre cele mai atractive instrumente de distracție ale copiilor. Există deja numeroase modele de hoverboard-uri ce diferă între ele prin numărul de motoare, viteza și autonomia maximă, materialele din care sunt construite, forma și culorile, prezența ledurilor de semnalizare șamd. Și le putem vedea aproape la fiecare colț de stradă, chiar dacă nu au depășit numeric plăcile de tip pennyboard. Faptul că acestea din urmă sunt lipsite de baterie și au un preț mai mic ne face să credem că cele două tipuri de plăci vor continua să coexiste, adresându-se și pe viitor unui public diferit. Totuși, hoverboardul nu mai este chiar un accesoriu de lux, în condițiile în care prețul lui este mult sub cel al unui telefon de vârf, chiar sub jumătate sau sfert.
Ergonomic vorbind, un hoverboard este mai restrictiv decât alte gadgeturi similare, dar avantajul lui principal îl constituie faptul că îți permite o deplasare automată, fără să-ți dai avânt, adică fără să depui un efort sau lucru mecanic. Desigur că terenul propice pentru hoverboard este trotuarul (sau strada), adică suprafața dreaptă în general, dar asta nu e o problemă la oraș și, mai nou, nici la sat. Probabil că hoverboardurile n-ar fi ajuns atât de populare dacă nu le-am fi văzut ca apanaj al multor vedete, cum sunt Justin Bieber, Jamie Foxx și Kendall Jenner. Cert este că, la ora actuală, hoverboardul este unul dintre cele mai "tari" cadouri pe care le poți face copilului tău, indiferent că este băiat sau fată.
Pentru că da, și fetele preferă această jucărie simpatică, fiindu-le poate mult mai potrivită decât o placă simplă sau o bicicletă. Astfel că, într-un fel, hoverboardul este gadgetul perfect pentru orice tânăr. Cel puțin în 2017.
Ei bine, prețul (de circa o mie și ceva de lei) nu este neapărat un inconvenient, având în vedere că un hoverboard se mișcă fără intervenția sau ajutorul utilizatorului, propulsat fiind de o baterie care îi conferă o autonomie de circa 10-20 km și o viteză tot cam pe-acolo. Dar la început prețul era prohibitiv. Istoria hoverboardurilor este spinoasă și întortocheată, existând multe dispute cu privire la cui aparține patentul pentru acest dispozitiv, majoritatea între americani și chinezi. Ca să mai adăugăm puțină sare și piper, primele loturi de hoverboarduri, produse în masă în 2014 de chinezi, s-au dovedit problematice, multe modele luând foc datorită supraîncălzirii bateriei (deci cei de la Samsung n-au fost singurii), fapt care a dus la rechemarea lor la producător, în 2016.
Astăzi hoverboardul a ajuns unul dintre cele mai atractive instrumente de distracție ale copiilor. Există deja numeroase modele de hoverboard-uri ce diferă între ele prin numărul de motoare, viteza și autonomia maximă, materialele din care sunt construite, forma și culorile, prezența ledurilor de semnalizare șamd. Și le putem vedea aproape la fiecare colț de stradă, chiar dacă nu au depășit numeric plăcile de tip pennyboard. Faptul că acestea din urmă sunt lipsite de baterie și au un preț mai mic ne face să credem că cele două tipuri de plăci vor continua să coexiste, adresându-se și pe viitor unui public diferit. Totuși, hoverboardul nu mai este chiar un accesoriu de lux, în condițiile în care prețul lui este mult sub cel al unui telefon de vârf, chiar sub jumătate sau sfert.
Ergonomic vorbind, un hoverboard este mai restrictiv decât alte gadgeturi similare, dar avantajul lui principal îl constituie faptul că îți permite o deplasare automată, fără să-ți dai avânt, adică fără să depui un efort sau lucru mecanic. Desigur că terenul propice pentru hoverboard este trotuarul (sau strada), adică suprafața dreaptă în general, dar asta nu e o problemă la oraș și, mai nou, nici la sat. Probabil că hoverboardurile n-ar fi ajuns atât de populare dacă nu le-am fi văzut ca apanaj al multor vedete, cum sunt Justin Bieber, Jamie Foxx și Kendall Jenner. Cert este că, la ora actuală, hoverboardul este unul dintre cele mai "tari" cadouri pe care le poți face copilului tău, indiferent că este băiat sau fată.
Pentru că da, și fetele preferă această jucărie simpatică, fiindu-le poate mult mai potrivită decât o placă simplă sau o bicicletă. Astfel că, într-un fel, hoverboardul este gadgetul perfect pentru orice tânăr. Cel puțin în 2017.
0 comentarii