În articolul de față voi vorbi puțin despre găzduire web de calitate, mai ales cu aplicabilitate în sfera blogurilor. S-ar putea să nu știți, dar site-ul de față, care este un blog, folosește platforma Blogger și este găzduit de Google. Găzduirea este gratuită și de top: nu am motive să mă plâng. Dar ea vine cu niște limitări drastice. În primul rând, majoritatea blogurilor găzduite de Google au extensia blogspot.ro și arată destul de urât. Faptul că eu am un domeniu și am reușit să-mi editez tema astfel încât să ajung la un aspect care-mi place este o excepție: majoritatea bloggerilor nu se pricep la HTML, CSS și JavaScript. Chiar și așa, am anumite limitări care se datorează platformei Blogger în sine.
Pasul necesar în sus și de altfel cea mai bună opțiune o constituie WordPress-ul. De data asta însă, fiind vorba de o platformă open-source, va trebui să faci niște alegeri. Fie te lași în baza celor de la wordpress.com, care îți oferă hosting gratuit dar spațiu de doar 3 GB și foarte multe limitări (nu poți pune decât din temele oferite de ei, nu poți instala niciun plugin extern etc), fie îți cumperi găzduire la ce firmă vrei tu și îți instalezi tu blogul. Iar aici majoritatea oamenilor fac o alegere greșită, optând pentru cele mai ieftine pachete, unele de sub un euro pe lună, dar care oferă, de multe ori, și „avantaje” pe măsură. De fapt, există chiar firme ce oferă găzduire gratuită, dacă vă vine să credeți!
Orice blog, ca și orice site, indiferent de cum îl folosești, este un produs, o afacere. Cât te costă o afacere în offline? Păi, enorm. Trebuie să îți deschizi o firmă, apoi să închiriezi un spațiu comercial, apoi să-ți construiești un magazin șamd. Toate acestea presupun cheltuieli mari. În online este mult mai simplu. Cumpărarea unui domeniu (echivalentul deschiderii unei firme) te costă 10-15 euro anual. Alegerea unui CMS sau a unei teme pentru blogul tău (echivalentul construcției magazinului) poate fi chiar gratuită. Îți mai rămâne planul de găzduire, similar cu închirierea unui spațiu comercial. Și aici, după cum ziceam, majoritatea aleargă după cele mai ieftine opțiuni, și apoi se miră că le cade site-ul când le e lumea mai dragă, sau că au stricat ceva și nu au backup, sau că firma la care au găzduire dispare sau se închide peste noapte, că au fost cazuri, șamd.
Dați-mi voie să vă întreb: dacă vrei să-ți deschizi o fabrică, o firmă, un SRL cu care să ai succes, poți reuși investind doar 10 sau 20 de lei? Ei bine, internetul este mult mai ieftin, dar nici aici nu merge chiar cu 0 lei tot timpul și în toate direcțiile. Iar când vine vorba de găzduire, un serviciu specializat, cum sunt de exemplu pachetele EasyEngine pentru WordPress oferite de Gazduire Enterprise, chiar dacă pleacă de la 42 de lei pe lună în acest caz, dar beneficiind de o arhitectură optimizată special pentru WordPress, de spațiu mare, de SSD-uri cu acces rapid etc, este mult mai probabil să vă țină blogul în picioare atunci când toate celelalte bloguri cad sau au probleme. De altfel, nu întâmplător am scris despre Gazduire Enterprise, deoarece sper să îmi găzduiesc și eu ceva la ei pe viitor.
Sau, dacă vreți, puteți merge la Registrul Comerțului cu planul de afaceri și 20 de lei în buzunar, și, cine știe, poate dvs veți fi cel care va demonstra că toate legile economiei moderne se înșeală și veți reuși. Eu vă doresc, oricum, mult succes!
Pasul necesar în sus și de altfel cea mai bună opțiune o constituie WordPress-ul. De data asta însă, fiind vorba de o platformă open-source, va trebui să faci niște alegeri. Fie te lași în baza celor de la wordpress.com, care îți oferă hosting gratuit dar spațiu de doar 3 GB și foarte multe limitări (nu poți pune decât din temele oferite de ei, nu poți instala niciun plugin extern etc), fie îți cumperi găzduire la ce firmă vrei tu și îți instalezi tu blogul. Iar aici majoritatea oamenilor fac o alegere greșită, optând pentru cele mai ieftine pachete, unele de sub un euro pe lună, dar care oferă, de multe ori, și „avantaje” pe măsură. De fapt, există chiar firme ce oferă găzduire gratuită, dacă vă vine să credeți!
Orice blog, ca și orice site, indiferent de cum îl folosești, este un produs, o afacere. Cât te costă o afacere în offline? Păi, enorm. Trebuie să îți deschizi o firmă, apoi să închiriezi un spațiu comercial, apoi să-ți construiești un magazin șamd. Toate acestea presupun cheltuieli mari. În online este mult mai simplu. Cumpărarea unui domeniu (echivalentul deschiderii unei firme) te costă 10-15 euro anual. Alegerea unui CMS sau a unei teme pentru blogul tău (echivalentul construcției magazinului) poate fi chiar gratuită. Îți mai rămâne planul de găzduire, similar cu închirierea unui spațiu comercial. Și aici, după cum ziceam, majoritatea aleargă după cele mai ieftine opțiuni, și apoi se miră că le cade site-ul când le e lumea mai dragă, sau că au stricat ceva și nu au backup, sau că firma la care au găzduire dispare sau se închide peste noapte, că au fost cazuri, șamd.
Dați-mi voie să vă întreb: dacă vrei să-ți deschizi o fabrică, o firmă, un SRL cu care să ai succes, poți reuși investind doar 10 sau 20 de lei? Ei bine, internetul este mult mai ieftin, dar nici aici nu merge chiar cu 0 lei tot timpul și în toate direcțiile. Iar când vine vorba de găzduire, un serviciu specializat, cum sunt de exemplu pachetele EasyEngine pentru WordPress oferite de Gazduire Enterprise, chiar dacă pleacă de la 42 de lei pe lună în acest caz, dar beneficiind de o arhitectură optimizată special pentru WordPress, de spațiu mare, de SSD-uri cu acces rapid etc, este mult mai probabil să vă țină blogul în picioare atunci când toate celelalte bloguri cad sau au probleme. De altfel, nu întâmplător am scris despre Gazduire Enterprise, deoarece sper să îmi găzduiesc și eu ceva la ei pe viitor.
Sau, dacă vreți, puteți merge la Registrul Comerțului cu planul de afaceri și 20 de lei în buzunar, și, cine știe, poate dvs veți fi cel care va demonstra că toate legile economiei moderne se înșeală și veți reuși. Eu vă doresc, oricum, mult succes!
0 comentarii