website stat

De ce ai angaja o firmă de transporturi?

Cred că afaceriștii români sunt adesea reticenți când vine vorba de închiriat sau cumpărat anumite servicii pe care se gândesc că le-ar putea face și ei, în cadrul firmei pe care o conduc. Mai cred că o astfel de gândire este păguboasă. Pornim de la premiza că avem o companie sau o firmă și că în cadrul activității pe care acea firmă o desfășoară este necesar uneori să li se livreze clienților anumite produse sau echipamente aduse din străinătate, de exemplu din Italia. Întrebarea se pune cum le aducem, și mai precis, dacă este sau nu mai rentabil să angajăm o firmă specializată în transport marfa Italia - Romania decât să folosim mașinile, șoferii și resursele noastre.

spedesa

Răspunsul este că, bineînțeles, e mai rentabil să angajăm o firmă specializată pe transporturi, iar pentru a explica o să folosesc o mică analogie. Să zicem că ai un magazin online de piese auto sau de componente PC, n-are prea mare importanță. Ți-ai făcut un stoc, l-ai deschis și începi să primești comenzi. De pe teritoriul întregii țări, că de aia e magazin online. Ei, cum asiguri transportul: trimiți tu șoferul haihui, prin țară, după fiecare client? Mâine cumpără cineva o tastatură, trimiți șoferul în celălalt colț al țării, 16 ore dus-întors, plătești tu benzină, tot? Nu ieși mai în avantaj dacă folosești serviciile unei firme de curierat rapid? Care nu duce doar pachetele tale, ci și ale altora, și doar cu asta se ocupă, motiv pentru care are costurile optimizate, acoperă toate localitățile, livrează zilnic și simultan peste tot etc, și își permite să te taxeze mai puțin decât dacă ai face tu drumul ăla.

Spedesa este echivalentul unei firme de curierat rapid, dar pentru lucruri serioase. Transport de tonaj mare, vorbim de 10 tone, 20 de tone. Și nu doar în România sau Italia, ci transport marfa international, practic în aproape orice țară din Europa. Rapid, eficient. Nu consumi tu benzina. Nu plătești tu șoferul. Nu îl controlezi tu și nu îi verifici tu traseul sau poziția pe hartă și prin GPS. Nu răspunzi tu dacă face un accident. Nu te doare capul că ți-a întârziat marfa o zi, două sau trei. Că trebuie să angajezi alt șofer, sau să cumperi altă mașină. Că-ți pierzi clienții. Sari peste cheltuielile de la terminale. De fapt, nici nu te interesează lucrurile ăstea - încărcarea, taxele, actele necesare, le pasezi lor toată birocrația. Pentru că ei doar cu asta se ocupă, și o fac foarte bine. Și, deși vorbim de distanțe și tonaj mare, ai garanția că-ți vine marfa în 24 sau 48 de ore de la încărcare.



Pe de altă parte, înțeleg faptul că unii patroni, țepuiți de diverse firme la care au apelat, și-au pierdut încrederea în ele. În cazul nostru însă, Spedesa are o experiență de peste 15 ani (firma a fost înființată în 1998, după cum vă ziceam aici), iar acesta ar trebui să fie un semnal destul de puternic.

În concluzie, da, este mai rentabil să angajezi pe cineva pentru transport (ca și pentru orice alt domeniu care e auxiliar pentru tine), cu condiția să fie vorba de profesioniști.

0 comentarii