website stat

Idei de afaceri: titirez.ro

Astăzi o să vă prezint un studiu de caz legat de cum poți dezvolta o afacere de succes. Pentru asta, să stabilim mai întâi niște premize. Să zicem că vrei să-ți dezvolți un business care:

  1. să folosească cele mai noi tehnologii,
  2. să capteze interesul opiniei publice (altfel spus să ai mulți clienți pentru afacerea ta), dar
  3. să nu îți ia mult timp și
  4. să nu implice costuri mari.

Ei bine, o idee simplă (probabil majoritatea ideilor de succes sunt simple) este crearea unui portal de anunțuri imobiliare. Și cu această ocaziei felicitări celui care a avut-o, deoarece portalul există deja și se numește Titirez.ro. Înainte însă de a vă explica ce și cum, să urmărim un videoclip:


Clipul e pentru iOS, au și pentru Android, îl puteți vedea aici.

Deci, avem un portal imobiliar care-i mult mai bine pus la punct decât un site de anunțuri: oferă aplicații pentru telefonul mobil, informații detaliate despre fiecare apartament sau locuință pusă pe site, poze, poziționare pe hartă, filtre de căutare (poate ești interesat doar de garsoniere de inchiriat nerva traian sau doar de spații comerciale în București), o interfață simplă și intuitivă, ba chiar și o rubrică cu știri și informații utile din domeniul imobiliar. De ce-i mai bun site-ul ăsta decât o simplă agenție imobiliară, cred că-i vizibil pentru oricine. Dar să vedem cum se încadrează în cerințele noastre de mai sus.

În primul rând, Titirez.ro este un site, care deci poate fi accesat fie folosind un calculator, fie un mobil, așadar punctul 1 (legat de tehnologie) este bifat. Apoi, prin faptul că este online, devine accesibil tuturor oamenilor conectați la internet, adică practic tuturor oamenilor care contează sau sunt relevanți. Nu dintr-un oraș ci din țară și potențial de pe glob. Mai departe, numele (care-i oarecum amuzat) este totuși bine ales, în sensul că are potențial de brand. După ce o să devină cunoscut, lumea o să-l țină minte foarte ușor, ăsta e sistemul pe care se fac branduri (și vă dau ca exemple Mercador, Tocmai, Facebook, Google, Twitter - toate sunt branduri). Iar dacă o să se țină și de rubrica informativă, pe viitor veți putea găsi știri de genul ăsta și la ei.

site de imobiliare

Am menționat că are o aplicație pentru mobil? Am menționat. Sunt sigur că site-uri cu anunțuri pe tema mai există, dar cu aplicații similare pentru mobile n-am văzut. De ce-i asta o chestie inteligentă? Poate pentru că ușor-ușor procentul celor care accesează netul de pe telefon se apropie de 50% din numărul total de internauți, iar majoritatea dintre ei sunt tineri, care întâmplător sunt și cei ce se mută sau vor să cumpere locuințe cel mai des...

Și tot pentru că este online, costurile de întreținere sunt relativ mici (mult mai mici decât dacă ai avea un sediu offline, cu personal angajat care să semneze pontajul etc). Aici îți trebuie doar unul sau cel mult o echipă de programatori care să gestioneze site-ul și un serviciu de găzduire bun. Căci, chiar dacă-i site de imobiliare, are și el nevoie de o gazdă undeva. :) Timpul tău de lucru? Odată ce l-ai pus pe picioare, conținutul se adaugă singur, adică practic e adăugat de cei interesați să vândă/închirieze etc.

Tot ce-ți rămâne de făcut într-un astfel de caz este să-l promovezi. Și dacă prinde, te-ai scos.

4 comentarii

Florin la 08.03.2014, 20:47

E unul dintre cele mai performante site-uri din domeniu, dar e nou, asta inseamna ca echipa din spatele portalului are de lucru mult.

Ethos la 08.03.2014, 22:36

Poate da, poate nu. Cred că au de lucru mai mult la capitolul promovare. Oricum, au pornit bine.

George la 02.04.2014, 16:45

Salut,

Site-ul este pe piata din 2008. Probabil ca se lucreaza la el. Cert este ca arata foarte bine, se misca bine, au multe oferte, e usor de navigat si au si App :).

Felicitari pentru articol!

Ethos la 02.04.2014, 20:48

Mersi. :)