website stat

Cum să faci SEO eficient?

Scriam acum două articole că Google mi-a mărit PageRank-ul la 1, deși blogul nu are nici măcar un an de când este deschis. Ce este acest PageRank (PR)? Foarte simplu, PR-ul este o notă pe care Google o acordă fiecărui site și care atestă calitatea sau relevanța site-ului respectiv. Această notă poate lua valori între 0 și 10. La ce te ajută ea? Tot așa, pe scurt și foarte mult simplificat, dacă tu ai un magazin online de haine iar Xulescu are și el un magazin online de haine, și al tău are PR 2 iar al lui PR 3, când cineva va căuta pe Google „haine”, magazinul lui Xulescu va apărea mai sus în rezultate. Ușor de dedus, toți webmasterii doresc să aibă un PR cât mai mare, astfel încât să primească cât mai mulți vizitatori din motoarele de căutare. Ei bine, modalitățile prin care se poate mări acest PR poartă numele de SEO.

SEO

Cât de ușor este să apari pe prima pagină în Google? Foarte greu, având în vedere că majoritatea site-urilor de pe mapamond au un PR de... zero, și că pe prima pagină este bătaie! Totuși, ce se poate face în direcția asta? Păi ar fi cam două metode. Prima, dacă ai bani și ești dispus să-i cheltuiești în acest scop, îți angajezi o echipă de specialiști, îți faci un abonament lunar pentru SEO la ei și gata, se ocupă dânșii. Te costă ceva, dar ai garanția calității. Dacă nu vrei să investești bani, pentru că de exemplu site-ul tău este mai mult un hobby (cum este poate cazul majorității blogurilor), și dacă ai afinități tehnice, poți lua „taurul de coarne” și poți să-ți optimizezi site-ul singur. Cum anume? Simplu, dar... în același timp nu foarte ușor.

În primul rând, trebuie să aplici niște optimizări „on page”, adică la nivelul paginilor site-ului tău. Ideea de bază aici este să îl informezi corect pe Google despre ce e vorba în articolul sau pe pagina respectivă, pentru asta trebuie să folosești cât mai bine headingurile (h1, h2), meta-descrierile, tag-ul pentru autor etc. Implică să ai niște cunoștințe de bază despre HTML. Al doilea tip de optimizări se numesc „off-page” și în mare se reduc la linkurile pe care le primești de pe alte site-uri. Google vrea să promoveze doar conținut de calitate pe paginile lui iar această calitate o deduce din linkurile care există spre site-ul tău. Cu cât mai multă lume îți pune link, cu atât Google deduce că ai un site bun, pentru că iată, ești popular, ești menționat, ești linkuit. Cum să obții linkuri? Asigură-te că ai un conținut de calitate, de exemplu articole interesante, scrise dintr-o perspectivă unică, necopiate de la alții. Apoi, promovează-ți aceste articole, astfel încât alți bloggeri sau internauți să afle despre ele și să le pună link.

Asta e în mare. În detaliu, lucrurile sunt puțin mai complicate, pentru că dacă de exemplu nu ai un blog (sau un forum) ci un magazin online, cum să creezi această calitate a conținutului, când conținutul tău nu va fi unul textual ci... niște produse? Aici poate ar fi nevoie să apelezi la niște specialiști. Dar despre ei, cu o altă ocazie.

1 comentarii

Optimizare SEO la 07.04.2014, 10:56

Sunt destul de ok baietii pentru seo, dar se poate si mai bine.