Care credeți că este metoda optimă de a vinde un produs nou la scară mare? Și când scriu nou nu mă refer la trucul comercial cu noul, deci e vorba de un produs nou pe bune. O inovație. Așadar, aveți o firmă, o companie sau o fabrică și creați ceva nou. Cum îl vundeți?
Tocmai am citit un articol despre odorizante. Acolo sunt prezentate două cazuri. Primul caz este al unui producător renumit de cosmetice, Procter & Gamble (P&G), care în 1990, după cercetări în care a investit milioane de dolari, a creat un spray ce putea elimina mirosurile neplăcute, aparent o noutate pentru acea vreme. L-au denumit Febreze, l-au băgat pe piață și au început să-l promoveze dar nu s-a întâmplat nimic. Vânzările erau mici, pentru simplul motiv că oamenii nu considerau că au o problemă cu mirosul, mai ales că prin obișnuință acesta devine insesizabil. P&G au reușit până la urmă să-și vândă produsul promovându-l ca un împrospător de aer (în loc de spray).
Un al doilea caz este cel al deodorantului Odorno (Odor? Oh No! - joc de cuvinte în limba engleză), un produs creat de Edna Murphey (la acea vreme studentă) pe baza studiilor tatălui ei, medic. Acest deodorant rezolva problema transpirațiai (de exemplu putând fi folosit în loc de pudră de talc pe mâini) și a mirosurilor dar, la fel ca Febreze, inițial nu a avut succes. Mercantizarea lui s-a făcut prin convingerea femeilor că chiar și ele au mirosuri și că lipsa lor este un element esențial pentru a-și păstra partenerul. Așadar, o campanie negativă, discutabilă, controversată, dar care a dus la succes.
Aceste două cazuri sunt grăitoare pentru ce vreau să spun. Și anume că atunci când vrei să vinzi un produs la scară mare, mai întâi induci în populație ideea că are nevoie de acel produs. Acest lucru poate să fie sau nu adevărat, nu are importanță dacă problema pe care produsul respectiv o rezolvă este reală sau nu. Dacă nu este reală, mai întâi o creezi, prin publicitate. Apoi, apari cu soluția salvatoare.
În concluzie, v-ați întrebat vreodată de ce cumpărăm atâtea produse de care de fapt nu avem nevoie?
Tocmai am citit un articol despre odorizante. Acolo sunt prezentate două cazuri. Primul caz este al unui producător renumit de cosmetice, Procter & Gamble (P&G), care în 1990, după cercetări în care a investit milioane de dolari, a creat un spray ce putea elimina mirosurile neplăcute, aparent o noutate pentru acea vreme. L-au denumit Febreze, l-au băgat pe piață și au început să-l promoveze dar nu s-a întâmplat nimic. Vânzările erau mici, pentru simplul motiv că oamenii nu considerau că au o problemă cu mirosul, mai ales că prin obișnuință acesta devine insesizabil. P&G au reușit până la urmă să-și vândă produsul promovându-l ca un împrospător de aer (în loc de spray).
Un al doilea caz este cel al deodorantului Odorno (Odor? Oh No! - joc de cuvinte în limba engleză), un produs creat de Edna Murphey (la acea vreme studentă) pe baza studiilor tatălui ei, medic. Acest deodorant rezolva problema transpirațiai (de exemplu putând fi folosit în loc de pudră de talc pe mâini) și a mirosurilor dar, la fel ca Febreze, inițial nu a avut succes. Mercantizarea lui s-a făcut prin convingerea femeilor că chiar și ele au mirosuri și că lipsa lor este un element esențial pentru a-și păstra partenerul. Așadar, o campanie negativă, discutabilă, controversată, dar care a dus la succes.
Aceste două cazuri sunt grăitoare pentru ce vreau să spun. Și anume că atunci când vrei să vinzi un produs la scară mare, mai întâi induci în populație ideea că are nevoie de acel produs. Acest lucru poate să fie sau nu adevărat, nu are importanță dacă problema pe care produsul respectiv o rezolvă este reală sau nu. Dacă nu este reală, mai întâi o creezi, prin publicitate. Apoi, apari cu soluția salvatoare.
În concluzie, v-ați întrebat vreodată de ce cumpărăm atâtea produse de care de fapt nu avem nevoie?
7 comentarii
Frate, ce imagine ai găsit.
Place, da? :)
Nici pe departe. Mai bine ai elimina-o de pe prima pagină.
Păi ce are? Imaginile se pun în funcție de conținut. :P Iar aici este vorba de politica folosită de unele firme pentru a-i convinge pe oameni că au nevoie de odorizante. ;)
Ce ma distreaza imaginea.Mintea mea creatoare m-a dus cu gandul la reclama pentru INTIMATE GEL. As pune si eu un maimutoi de asta care se distreaza dar nu stiu de unde se ia, asa ca pun un mareeeeee zambet.Cu toata aprecierea pentru articol.
Păi faci un zâmbet ca pe mess, adică două puncte : plus paranteză ) și apare așa: :)
Dacă vrei, te ajut să ți le pui pe blog. Se poate să arate ca pe messenger, cum am pe blogul Geek. ;)
Raspund mai tarziu cu scuzele de rigoare.Sigur ca vreau sa ma inveti.Azi aplic ce m-ai invatat:):)un zambet pentru invatat si unul pentru a avea o saptamana frumoasa!