Nu contează cum, dar zilele trecute am ajuns pe site-ul unei firme, nu de mobilă sau de haine, ci o firma de curatenie in Bucuresti. Și am rămas puțin surprins. Pentru că, în opinia mea, o firmă de curățenie nu are șanse mari de a prospera pe piața românească. Dar asta nu din cauza ei, să nu mă înțelegeți greșit. De fapt, eu cred că externalizarea unor servicii de curatenie in Bucuresti constituie o soluție modernă și deosebit de avantajoasă pentru orice locatar care ține la curățenia din propria lui casă. Problema însă o reprezintă, cel puțin asta înclin să cred, mentalitatea românească.
Românii nu sunt obișnuiți să le facă altcineva curat, dacă acel altcineva nu este parte din familie. Poate că asta are de-a face cu faptul că noi nu suntem un popor de oameni bogați sau foarte înstăriți. În schimb, suntem un popor de oameni simpli, care am fost învățați să ne facem singuri curat și orice mai este nevoie prin casă. De exemplu, în mod similar, românii sunt obișnuiți să-și gătească singuri. Asta n-ar fi o problemă, că ne facem noi ceea ce avem nevoie. Problema e când apare o variantă de curatenie la domiciliu care este chiar mai ieftină, rentabilă sau avantajoasă decât lucrurile care ne-au intrat nouă în sânge, și pe care o refuzăm, pentru că e ceva nou și suntem reticenți la tot ce este nou și neîncercat. În străinătate în schimb, multă lume apelează la firme pentru diverse servicii pe care noi nici nu concepem să nu ni le facem singuri.
Iată o situație în care avantajele apelării la o firmă de curățenie este net superioară modelului clasic, în care îți faci singur curat: făcutul de curatenie dupa constructor. Dacă în restul cazurilor poți obiecta că ce rost are să apelezi la profesioniști pentru a da puțin cu mopul sau a aspira, că nu-i așa mare lucru și poți face și singură, chiar dacă de fapt te costă timp, bani (pentru detergenți/dezinfectanți etc) și efort, dar totuși poți spune lucrul ăsta, că n-are rost, în cazul curățeniei după constructor este clar că o firmă de curățenie se va achita mai repede de sarcină, pentru că are mai mulți angajați, te va scuti de o muncă dificilă de câteva ore sau chiar o zi și îți va păstra hainele curate. Și totuși, lumea nu prea apelează la astfel de firme.
Dacă te gândești puțin, care ar fi motivele reale ale reticenței față de astfel de firme, afară de obișnuință? De ce nu ai apela la ea? Din cauză de bani, vor spune poate unii. Firma din linkurile atașate îți face curat pentru sume începând de la 2 lei pe metru pătrat. Deci, se mai poate spune că banii sunt un motiv real? Haideți să vă ofer o altă perspectivă: când ați fost, în viața voastră, mari șefe undeva? Angajarea unei firme de curățenie în București care să vă facă casa lună în mod periodic vă va da ocazia să fiți, în acele momente, niște șefe care își permit să iasă la povești sau la cumpărături, în timp ce alții - niște angajați - fac curat pentru ea. Nu toate vecinele voastre se pot mândri cu așa ceva, nu? :)
Poate că mai pragmatici sunt oamenii de afaceri. Deoarece oamenii de afaceri nu gândesc ca ceilalți și nu le este jenă să fie nonconformiști. Poate că succesul și prosperitatea unor astfel de firme de curățenie se datorează și faptului că ele oferă pachete de curatenie birouri pentru firme mici, mari sau mijlocii, firme unde poate nu este mare lucru de făcut dar nici nu are cine să șteargă praful sau să spele pe jos după ce angajații pleacă acasă. Sau curățenie la diverse instituții, chiar publice.
În orice caz, după ce mi-a trecut surpriza inițială și după ce am răsfoit puțin paginile site-ului Cleanpro, a început să-mi placă ideea. Și sper să le meargă bine, nu numai pentru ei, ci pentru că cu astfel de firme poate, încet încet, vom schimba și mentalitatea românului, aducând-o la secolul XXI. Deocamdată însă, la curățat de geamuri le vedem mai mult pe mamele, fiicele și nevestele noastre.
O firmă de curățenie în București versus peste hotare
Românii nu sunt obișnuiți să le facă altcineva curat, dacă acel altcineva nu este parte din familie. Poate că asta are de-a face cu faptul că noi nu suntem un popor de oameni bogați sau foarte înstăriți. În schimb, suntem un popor de oameni simpli, care am fost învățați să ne facem singuri curat și orice mai este nevoie prin casă. De exemplu, în mod similar, românii sunt obișnuiți să-și gătească singuri. Asta n-ar fi o problemă, că ne facem noi ceea ce avem nevoie. Problema e când apare o variantă de curatenie la domiciliu care este chiar mai ieftină, rentabilă sau avantajoasă decât lucrurile care ne-au intrat nouă în sânge, și pe care o refuzăm, pentru că e ceva nou și suntem reticenți la tot ce este nou și neîncercat. În străinătate în schimb, multă lume apelează la firme pentru diverse servicii pe care noi nici nu concepem să nu ni le facem singuri.
Utilitatea unei firme de curățenie în București
Iată o situație în care avantajele apelării la o firmă de curățenie este net superioară modelului clasic, în care îți faci singur curat: făcutul de curatenie dupa constructor. Dacă în restul cazurilor poți obiecta că ce rost are să apelezi la profesioniști pentru a da puțin cu mopul sau a aspira, că nu-i așa mare lucru și poți face și singură, chiar dacă de fapt te costă timp, bani (pentru detergenți/dezinfectanți etc) și efort, dar totuși poți spune lucrul ăsta, că n-are rost, în cazul curățeniei după constructor este clar că o firmă de curățenie se va achita mai repede de sarcină, pentru că are mai mulți angajați, te va scuti de o muncă dificilă de câteva ore sau chiar o zi și îți va păstra hainele curate. Și totuși, lumea nu prea apelează la astfel de firme.
Cât costă o firmă de curățenie în București?
Dacă te gândești puțin, care ar fi motivele reale ale reticenței față de astfel de firme, afară de obișnuință? De ce nu ai apela la ea? Din cauză de bani, vor spune poate unii. Firma din linkurile atașate îți face curat pentru sume începând de la 2 lei pe metru pătrat. Deci, se mai poate spune că banii sunt un motiv real? Haideți să vă ofer o altă perspectivă: când ați fost, în viața voastră, mari șefe undeva? Angajarea unei firme de curățenie în București care să vă facă casa lună în mod periodic vă va da ocazia să fiți, în acele momente, niște șefe care își permit să iasă la povești sau la cumpărături, în timp ce alții - niște angajați - fac curat pentru ea. Nu toate vecinele voastre se pot mândri cu așa ceva, nu? :)
Deci, cine va apela la o firmă de curățenie, în București?
Poate că mai pragmatici sunt oamenii de afaceri. Deoarece oamenii de afaceri nu gândesc ca ceilalți și nu le este jenă să fie nonconformiști. Poate că succesul și prosperitatea unor astfel de firme de curățenie se datorează și faptului că ele oferă pachete de curatenie birouri pentru firme mici, mari sau mijlocii, firme unde poate nu este mare lucru de făcut dar nici nu are cine să șteargă praful sau să spele pe jos după ce angajații pleacă acasă. Sau curățenie la diverse instituții, chiar publice.
În orice caz, după ce mi-a trecut surpriza inițială și după ce am răsfoit puțin paginile site-ului Cleanpro, a început să-mi placă ideea. Și sper să le meargă bine, nu numai pentru ei, ci pentru că cu astfel de firme poate, încet încet, vom schimba și mentalitatea românului, aducând-o la secolul XXI. Deocamdată însă, la curățat de geamuri le vedem mai mult pe mamele, fiicele și nevestele noastre.
0 comentarii