Foarte multe persoane își fac un site sau își deschid un blog în speranța unor câștiguri materiale. Însă, tocmai pentru că nu au bani, aleg cea mai ușoară cale, adică își deschid un site pe o platformă gratuită, cum ar fi wix.com sau wordpress.com. Din punctul meu de vedere acest lucru constituie o greșeală. Mai jos o să explic de ce.
Dacă vrei să faci bani cu un site, înseamnă că acel site este pentru tine o afacere. O afacere online, dar tot o afacere, care, pentru a avea succes, trebuie să urmeze niște reguli. În primul rând, trebuie să fii dispus să faci niște investiții. De ce? Pentru că fără ele șansele de succes sunt mult mai mici. Ai văzut vreun magazin sau vreo firmă din orașul tău care să se fi deschis fără nicio investiție din partea patronului? Dacă nu ai văzut, poate că asta ar trebui să-ți spună ceva.
Să facem o paralelă între online și offline. În primul rând, ca să-ți deschizi un site, trebuie să-ți cumperi un domeniu. Domeniul ar fi echivalentul numelui unei firme din offline. Cât te costă să-ți înregistrezi o firmă în ziua de azi la Registrul Comerțului? Nu știu exact dar presupun că câteva sute bune de lei, poate peste o mie. Ei bine, un domeniu costă circa 12 euro anual, dacă e internațional (ex: .com, .org, .net, .biz, .info, .eu). Domeniile pe .ro costă ceva mai mult (peste 200 de lei) dar se plătesc o singură dată și le ai pe viață sau până se schimbă legea (s-a vorbit în trecut de introducerea unei taxe anuale și la ele).
După ce ți-ai deschis o firmă, vei avea nevoie de un spațiu comercial în care să-ți desfășori activitatea. De exemplu, dacă ai o mini-intreprindere de confecții și croitorie, vei avea nevoie de un loc în care angajații tăi să lucreze. Similar, pentru un site vei avea nevoie de un pachet de găzduire. Adică un spațiu pe un server, unde să rezide efectiv site-ul tău, astfel încât el să poată fi accesat de către oricine. Ei bine, dacă pentru o chirie din offline trebuie să scoți din buzunar câteva sute sau chiar mii de euro pe lună, găzduirea unui site este foarte ieftină. Uneori, 1-2 euro lunar.
În sfârșit, după ce ai firma și spațiul, va trebui să-ți construiești clădirea în care îți vei desfășura activitatea. Din nou, costuri mari. În online, asta se reduce achiziționarea unei teme pentru site-ul tău, iar aici, în funcție de platforma aleasă (de exemplu WordPress), poți găsi și teme gratuite suficient de bune, sau dacă nu, poți apela la un designer web, pentru circa 100-300 de euro, ceea ce este, oricum, mult mai puțin decât prețul construcției unei case, bloc sau clădiri.
Și dacă în offline cele trei lucruri (înregistrare firmă, închiriere spațiu, construcție clădire) sunt separate și trebuie să apelezi la oameni și echipe diferite pentru fiecare, în online găsești deseori firme care ți le rezolvă pe toate trei. (Un exemplu bun este chiar DHost.ro, care oferă atât domenii cu pachete de găzduire cât și servicii de web design; de altfel este și o firmă serioasă, cu care am colaborat personal de prin 2009, așa că o recomand atât pentru găzduirea unui site cât și a unui blog).
Și atunci să recapitulăm. Un website este asemenea unui business obișnuit. Ca să aibă succes, un business necesită investiții. Tu ai apela la serviciile unui avocat care n-a fost în stare să-și închirieze un sediu pentru birou și lucrează de acasă? Probabil că nu. Și atunci, dacă pe net costurile sunt atât de mici și totuși tu alegi să îți faci un site gratuit, în condiții inferioare, pe subdomeniu, care nu-i al tău, în loc să-ți cumperi domeniu și găzduire, cum te aștepți ca cineva să te bage în seamă și să câștigi bani pe net?
sursă foto: serverhost.ro
Dacă vrei să faci bani cu un site, înseamnă că acel site este pentru tine o afacere. O afacere online, dar tot o afacere, care, pentru a avea succes, trebuie să urmeze niște reguli. În primul rând, trebuie să fii dispus să faci niște investiții. De ce? Pentru că fără ele șansele de succes sunt mult mai mici. Ai văzut vreun magazin sau vreo firmă din orașul tău care să se fi deschis fără nicio investiție din partea patronului? Dacă nu ai văzut, poate că asta ar trebui să-ți spună ceva.
Să facem o paralelă între online și offline. În primul rând, ca să-ți deschizi un site, trebuie să-ți cumperi un domeniu. Domeniul ar fi echivalentul numelui unei firme din offline. Cât te costă să-ți înregistrezi o firmă în ziua de azi la Registrul Comerțului? Nu știu exact dar presupun că câteva sute bune de lei, poate peste o mie. Ei bine, un domeniu costă circa 12 euro anual, dacă e internațional (ex: .com, .org, .net, .biz, .info, .eu). Domeniile pe .ro costă ceva mai mult (peste 200 de lei) dar se plătesc o singură dată și le ai pe viață sau până se schimbă legea (s-a vorbit în trecut de introducerea unei taxe anuale și la ele).
După ce ți-ai deschis o firmă, vei avea nevoie de un spațiu comercial în care să-ți desfășori activitatea. De exemplu, dacă ai o mini-intreprindere de confecții și croitorie, vei avea nevoie de un loc în care angajații tăi să lucreze. Similar, pentru un site vei avea nevoie de un pachet de găzduire. Adică un spațiu pe un server, unde să rezide efectiv site-ul tău, astfel încât el să poată fi accesat de către oricine. Ei bine, dacă pentru o chirie din offline trebuie să scoți din buzunar câteva sute sau chiar mii de euro pe lună, găzduirea unui site este foarte ieftină. Uneori, 1-2 euro lunar.
În sfârșit, după ce ai firma și spațiul, va trebui să-ți construiești clădirea în care îți vei desfășura activitatea. Din nou, costuri mari. În online, asta se reduce achiziționarea unei teme pentru site-ul tău, iar aici, în funcție de platforma aleasă (de exemplu WordPress), poți găsi și teme gratuite suficient de bune, sau dacă nu, poți apela la un designer web, pentru circa 100-300 de euro, ceea ce este, oricum, mult mai puțin decât prețul construcției unei case, bloc sau clădiri.
Și dacă în offline cele trei lucruri (înregistrare firmă, închiriere spațiu, construcție clădire) sunt separate și trebuie să apelezi la oameni și echipe diferite pentru fiecare, în online găsești deseori firme care ți le rezolvă pe toate trei. (Un exemplu bun este chiar DHost.ro, care oferă atât domenii cu pachete de găzduire cât și servicii de web design; de altfel este și o firmă serioasă, cu care am colaborat personal de prin 2009, așa că o recomand atât pentru găzduirea unui site cât și a unui blog).
Și atunci să recapitulăm. Un website este asemenea unui business obișnuit. Ca să aibă succes, un business necesită investiții. Tu ai apela la serviciile unui avocat care n-a fost în stare să-și închirieze un sediu pentru birou și lucrează de acasă? Probabil că nu. Și atunci, dacă pe net costurile sunt atât de mici și totuși tu alegi să îți faci un site gratuit, în condiții inferioare, pe subdomeniu, care nu-i al tău, în loc să-ți cumperi domeniu și găzduire, cum te aștepți ca cineva să te bage în seamă și să câștigi bani pe net?
sursă foto: serverhost.ro
0 comentarii