website stat

Black Friday Televizoare

Mai sunt 8 zile până la Black Friday 2013 dacă nu o socotim pe aceasta, care aproape a trecut. Ce se petrece pe 29 noiembrie și de ce auziți tot mai des în ultima vreme expresia vinerea neagră? Răspunsul este simplu. L-am mai dat de câteva ori, dar pentru cei care acum au intrat aici pentru prima dată, o să-l repet: vorbim de un obicei preluat de la americani, cu ocazia căruia în ultima zi de vineri a lunii noiembrie (care numa' bine pică după Thanksgiving la ei și înaintea „sezonului de cumpărături” pentru sărbătorile de iarnă), ocazie cu care foarte multe magazine oferă reduceri semnificative, atât de mari încât uneori discounturile depășesc jumătate din prețul de bază al produsului. Inclusiv la televizoare, laptopuri, PC-uri etc.

melarox black friday

În ultimii ani românii s-au prins și ei în horă, la început timid, apoi și-au făcut curaj. Care sunt site-urile participante anul acesta în România? Foarte multe, merită să vă uitați pe la știrile de la televizor sau să le verificați pe toate care vă plac pentru a vedea dacă aveți noroc. Totuși, există deja și unele liste care încearcă să centralizeze astfel de magazine, una dintre ele o puteți găsi pe site-ul acasa.ro. Unde vedem nume ca Tiparo, MotorVip, Melarox, Saxara, beElegant etc. Sigur, nu sunt multe, dar sunt din toate domeniile de activitate și, cum ziceam, prețuri mici sau mărfuri ieftine o să găsiți pe 29 și în alte părți, trebuie doar să căutați. Asta dacă o să aveți cum, experiența anilor precedenți ne spune că, cel puțin în primele ore ale acestei zile, majoritatea site-urilor participante sunt căzute... :)

Din păcate, nu prea știm de pe acum care o să fie reducerile. Afișul din imaginea de mai sus, preluat de pe Melarox.ro, ne invită să ne abonăm la newsletterul lor pentru a fi informați cât mai repede cu privire la aceste reduceri. (Dacă nu se vede, faceți click pentru imagine pentru mărire). Problema e că mie nu-mi plac abonările. Dar le înțeleg, ele sunt un puternic element de marketing pentru aceste magazine. În primul rând, pe baza lor firmele pot câștiga potențiali cumpărători, trimițând astfel de mailuri. Acest lucru poate fi văzut ca o chestie faină despre tine sau ca spam. De exemplu, eu aș prefera un sistem de abonare care să-mi permită să selectez categoria de produse care mă interesează, astfel încât dacă vreau să-mi iau un televizor, să fiu informat doar despre oferte sau produse noi din categoria televizoarelor.

Probabil ofertele de Black Friday, fie ele la televizoare sau la altceva, pe Melarox sau în altă parte, vor fi afișate doar în ziua respectivă, sau cel mult în cea precedentă. Mă gândesc. De ce? Ca un element suplimentar de marketing. Pentru că intri pe site-ul lor prima dată, vezi produsul redus cu 50% și îl cumperi, că te grăbești să nu se epuizeze stocul, nu mai ai timp să verifici și alte site-uri, unde poate îl găsești redus cu 55%...

1 comentarii

Nicorici Alin la 01.12.2013, 21:16

Imi pare bine ca se scrie si despre alte magazine inafara de cele mari. In acest an Black Friday-ul a insemnat un mare boom pentru magazinele online. Un client de-al meu a avut o crestere a traficului de pana la 200% si vanzari foarte bune.