Dacă mergeți în aproape orice magazin, o să vedeți prețuri de genul: 9,99; 49,99; 24,99. Dacă v-ați întrebat măcar o dată de ce, dați-mi voie să vă ofer răspunsul în acest articol.
Este cunoscut faptul că creierul uman are tendința de a sintetiza, de a corela lucrurile, de a privi în mare. Ochii noștri fotografiază o imagine complexă și detaliată asupra realității dar în minte ne rămâne perspectiva de ansamblu. Cineva ni se prezintă, și șansa face că e rus; are patru sau cinci nume. Îl reținem de obicei doar pe primul, sau îl reținem mai ușor pe primul. Citim un text; peste un timp, ne aducem mai ușor aminte de începutul lui decât de niște cuvinte de la mijloc sau de la sfârșit.
Și acum am ajuns la partea care ne interesează. Când vedem un preț lung, reținem mai bine începutul lui. Dacă de exemplu prețul este 2,00, atunci îl reținem ca 2. Dar dacă este 1,99, atunci există o tendință psihologică, chiar dacă mică, de a trunchia valoarea, de recepta acest preț ca fiind egal cu 1 și nu cu 2. Sigur că această tendință este mică. Și sigur că suntem ființe conștiente, și știm că 1,99 este aproape 2. Dar oricât de mică, ea (tendința) există și uneori, când suntem indeciși cu privire la achiziționarea unui produs, poate înclina balanța în mod decisiv în direcția dorită de producător.
Și chiar dacă asta se întâmplă numai în anumite cazuri, și chiar dacă numai anumite persoane se lasă astfel influențate, asta tot înseamnă per total mai multe cumpărături făcute în acel magazin. Este același principiu după care funcționează spamul pe net. Iar faptul că vedeți astfel de prețuri la magazine mari, la hypermarketuri naționale, arată că fără îndoială ele au efect. Pentru că aceste companii de vânzare au la departamentele de marketing oameni cu studii în psihologie, care se folosesc de tot felul de trucuri pentru a ne face să cumpărăm produsele pe care ei le vând.
Unul din aceste trucuri fiind chiar faza cu prețul cu virgulă. Despre altele, într-un articol viitor.
Este cunoscut faptul că creierul uman are tendința de a sintetiza, de a corela lucrurile, de a privi în mare. Ochii noștri fotografiază o imagine complexă și detaliată asupra realității dar în minte ne rămâne perspectiva de ansamblu. Cineva ni se prezintă, și șansa face că e rus; are patru sau cinci nume. Îl reținem de obicei doar pe primul, sau îl reținem mai ușor pe primul. Citim un text; peste un timp, ne aducem mai ușor aminte de începutul lui decât de niște cuvinte de la mijloc sau de la sfârșit.
Și acum am ajuns la partea care ne interesează. Când vedem un preț lung, reținem mai bine începutul lui. Dacă de exemplu prețul este 2,00, atunci îl reținem ca 2. Dar dacă este 1,99, atunci există o tendință psihologică, chiar dacă mică, de a trunchia valoarea, de recepta acest preț ca fiind egal cu 1 și nu cu 2. Sigur că această tendință este mică. Și sigur că suntem ființe conștiente, și știm că 1,99 este aproape 2. Dar oricât de mică, ea (tendința) există și uneori, când suntem indeciși cu privire la achiziționarea unui produs, poate înclina balanța în mod decisiv în direcția dorită de producător.
Și chiar dacă asta se întâmplă numai în anumite cazuri, și chiar dacă numai anumite persoane se lasă astfel influențate, asta tot înseamnă per total mai multe cumpărături făcute în acel magazin. Este același principiu după care funcționează spamul pe net. Iar faptul că vedeți astfel de prețuri la magazine mari, la hypermarketuri naționale, arată că fără îndoială ele au efect. Pentru că aceste companii de vânzare au la departamentele de marketing oameni cu studii în psihologie, care se folosesc de tot felul de trucuri pentru a ne face să cumpărăm produsele pe care ei le vând.
Unul din aceste trucuri fiind chiar faza cu prețul cu virgulă. Despre altele, într-un articol viitor.
0 comentarii